در آگاهیرسانی قبل با موضوع «امنیت کسب و کارها در شبکههای اجتماعی (۱)» روشها و استراتژیهای مختلفی که بنگاههای اقتصادی با استفاده از آنها میتوانند از شبکههای اجتماعی به منظور گسترش کسب و کار خود سود ببرند ذکر شدند. در هر کدام از آنها، چالشها و ریسکهای امنیتی مختلفی که از سمت شبکه اجتماعی متوجه این بنگاهها میشود را ذکر کردیم و برخی از راهکارهای کلان برای مقابله با آنها را بیان نمودیم.
در این اطلاعرسانی به طور جزییتر و عملیاتیتر به راهبردها و نکات کلیدی برای مقابله با چالشهای امنیتی شبکههای اجتماعی در سازمانها، شرکتها، کسب و کارها و سایر بنگاههای اقتصادی میپردازیم. البته توجه شود که منظور از شبکههای اجتماعی در این آگاهیرسانی، شبکههای اجتماعی سازمانی که به صورت داخلی برای تعامل بین کارمندان برای فعالیتهای کاری مورد استفاده قرار میگیرند نیست.